افتتاحیه "مسجد؛ کانون نشاط" در بجنورد بچه مسجدی ها را به استقبال فراغت فصل گرما می برد
افتتاحيه "مسجد؛ کانون نشاط" در بجنورد بچه مسجدي ها را به استقبال فراغت فصل گرما مي برد
همزمان با ایام دهه امامت و ولایت؛

افتتاحیه "مسجد؛ کانون نشاط" در بجنورد بچه مسجدی ها را به استقبال فراغت فصل گرما می برد

برنامه هاي اوقات فراغت کانون هاي مساجد خراسان شمالي با مراسم افتتاحيه، چهارشنبه 30 خردادماه و همزمان با ايام دهه امامت و ولايت آغاز مي شود.
شناسه خبر : 62752 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۰:۲۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ دکتر«تقی صادقی» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با تبریک ایام دهه امامت و ولایت و بزرگداشت اعیاد سعید قربان و غدیر، و فرارسیدن ایام فصل گرما و فراغت بیشتر کودکان و نوجوانان، مساجد را ارزشمند ترین پایگاه تربیتی و انسانی نام برد و گفت: پایگاه های اوقات فراغت به همت فعالان مسجدی و کانون های مساجد فعال شده و کلاس مختلف و متعددی بر اساس نیاز و مطالبات محلات پیش بینی شده است.

 

وی در ادامه با عنوان اینکه تابستان پرشور و شلوغی را در پیش داریم،اعلام کرد: مراسم افتتاحیه فعالیت های اوقات فراغت نیز در قالب دومین دوره طرح«مسجد، کانون نشاط» در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی از سوی حوزه فرهنگی هنری این ستاد، با میزبانی کانون مسجد انقلاب تدارک دیده شده است.

صادقی برگزاری کلاس های متنوع آموزشی اعم از رشته های قرآنی و احکام و نهج البلاغه، رشته های هنری، آموزش مهارت های فردی و اجتماعی و توسعه مشاغل خانگی و آموزش کارآفرینی فرهنگی و نیز کلاس های ورزشی و تقویت دروس تحصیلی را از اهم عناوین این کلاس ها نام برد.

وی همچنین اضافه کرد: سال گذشته و اجرای اولین دوره طرح "مسجد کانون نشاط" 133 پایگاه در کانون های فرهنگی هنری مساجد برای اجرای برنامه ها یاوقات فراغت  و ثبت در سامانه اعلام آمادگی کردند که 79 پایگاه فعالیت های خود را در قالب گزارش های تصویری در سامانه بچه های مسجد ثبت کردند.

 

صادقی همچنین در توضیح بیشتر افزود: 10 کانون فرهنگی هنری مسجد استان در پایان برنام های اوقات فراغت و پس از بررسی فعالیت ها در میان کانون های برگزیده ملی این طرح قرار گرفتند و برگزیده شناخته شدند.

 

وی زمان برگزاری مراسم افتتاحیه مذکور را چهارشنبه 30 خردادماه جاری و ساعت 16 اعلام کرد و افزود: این مراسم با هدف معرفی هرچه بیشتر برنامه های مسجدی در استقبال از ایام فراغت تابستانی  و طرح ها و برنامه های  در دست اجرا و برنامه ریزی ستاد کانون مسجد استان در این ایام اجرا می شود.

 

دکتر صادقی که همزمان در کسوت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز تلاش می کند، علاوه بر برنامه ها و کلاس های آموزشی تابستانی محله محور کانون ها، به اجرای طرح های بزرگ استانی کانون های مساجد که مورد حمایت قرارگاه شهید آوینی نیز قرار گرفته اشاره کرد و گفت:"خانه های نور"، "زندگی پویا"، "مرزبانان فرهنگ" و نیز "هم افزا" و "پایگاه شهید گمنام" از جمله این طرح های استانی است که از ابتدای  تابستان سال جاری آغاز و تا پایان فصل گرما و انتهای شهریور در کانون های مساجد استان ادامه خواهد داشت.

 

                  

پایان/